26 Şubat 2017 Pazar

Serenad...



Merhaba arkadaşlar...
Ne okuyoruz bölümündeki ilk kitabımız, Zülfü Livaneli'nin Serenad adlı kitabı.
Öncelikle söylemeliyim ki ilk sayfalarından itibaren beni öyle içine aldı ki, elimden bırakamadım kitabı. Öyle ki sayfa sayısı 500e yakın bir kitabı ben en az 10 günde bitirebilirdim ama bu kitabı 5 gün olmadan bitirdim. Vaktim olsa daha da çabuk bitirirdim...
Gelelim kitabın konusuna. Kitabın kahramanı Maya adında bir kadın, bir çocuk annesi dul bir kadın. İstanbul Üniversitesi'nde çalışıyor. Görevi yurtdışından okula gelen misafirleri karşılayıp onlarla ilgilenmek. Bir gün Amerika'dan gelen alman asıllı yaşlı bir profesörü karşılıyor ve hayatı değişiyor...
Adam 60 yıl önce meğer İstanbul'da yaşamış ve çok da büyük bir aşk yaşamış. Maya'dan kendisini Şile'ye götürmesini istiyor ve olaylar her tahmin etmeye çalışmanızda sizi şaşırtacak şekilde gelişiyor. Gizemli bir hale bürünüyor. Tüm bu olayların içinden tarihte yaşanan kötü olayların içinde gelişen aşk hikayeleri ve dramlar çıkıyor. Hatta bu olayların Mayanın ailesiyle de bağlantıları çıkıyor. Ama öyle sırf romantik bir aşk hikayesini anlatan bir kitap sanmayın anlatımımdan. İçinde tarihsel konulara kararında değinen ve asıl konuya bunu çok güzel bağlayan, okurken bi sayfa daha hadi bi sayfa daha dedirten akıcı bir anlatım var. Finali de biraz hüzünlü ama olayları çözümleyişi çok iyi.
Yani arkadaşlar ben tavsiye ediyorum, fırsatınız olursa mutlaka okuyun derim.
Siz de bu yazarın ya da başka yazarların kitaplarından bana önermek isterseniz yoruma bırakabilir ya da instagramdan dm'e yazabilirsiniz, çok sevinirim hem de...
Bi sonraki kitap önerimde görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder