5 Ocak 2017 Perşembe

Kocalar eşlerine ne kadar destek? Peki ya benim kocam?


Merhaba hanımlar...
Aslında bu yazımda tedavi sürecinin nasıl geçtiğini anlatmaya devam edecektim ama başka bir konuya parantez açmak istedim.
Konu da eşleri çocuk sahibi olamayan kocaların bu durum karşısındaki tutumları...
Gerçekten de kadınların doğuştan gelen bir annelik içgüdüsüne sahip olduğunu düşünürsek, çocuk sahibi olamamak özellikle de çok isteyip olamamak bir kadın için çok büyük bir travma bence. Durum bu kadar zorken eşinizin size olan tavrı ve desteği çok önemli.
Bu konuyla ilgili çok örnek görüyoruz. Kimi erkek karısına son derece büyük destek olurken kimisi eşini kendisine bir evlat veremediği için terkediyor. Kimi kadın bu mahalle baskısı yüzünden kocasına kendisi ayrılmayı bile teklif ediyor. Başkasıyla evlen baba ol diye... Kimi erkekler ailelerinin baskısıyla karısına hayatı zehir ediyor.
Ben bu konuda şanslı olan taraftayım. Eşim daha önce de yazdığım gibi evlenir evlenmez çocuğumuz olsun istiyordu. Evlenmemizin üzerinden altı koca yıl geçti. Buna rağmen her zaman bana destek oldu. Olsun dedi zamanı var demek daha dedi. Ne gerekiyorsa yaparız sen kendini strese sokma bu daha kötü etkiler dedi. Hayırlısı şimdi değil demek ki, Allah hayırlısını versin doğru zamanda dedi... Ben bazı zamanlarda çok moral bozukluğu yaşıyordum, pes esiyordum, tamam artık olmayacak diyordum. O zamanlarda bile olsun dedi, olmaya da bilir dedi. Ben seninle ille çocuğumuz olsun diye evlenmedim ki, seni sevdiğim için hayatımı seninle geçirmek için evlendim dedi...
Bunları duymak insanı inanılmaz rahatlatıyor. O yüzden kendisine minnettar olduğumu belirtmek isterim. Yine de ben bu kadar isteyen bir insana baba olma duygusunu yaşatamıyorum diye hala çok üzülüyorum. Zaten ailelerin akrabaların e hadi artık bebek bekliyoruz diye yakınmaları, kaç senelik evlisiniz diye soranlara cevap vermekten korkmak yeterince yorucu. Neyse zaten bu konuyu, yani çevre baskısını, psikolojik zorlukları ayrı bir başlık altında ayrıca paylaşıcam.
Yani işin özeti böyle bir durumda eşlerin birbirine desteği çok önemli. Siz de bununla ilgili yaşadıklarınızı, kendi içinde olduğunuz durumu yorumda benimle paylaşırsanız çok sevinirim. Görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder